Björn Borgström

Ersättare i valnämnden

Bakgrund

Jag är född i Bromma 1946 och har bott på många ställen i Sverige från Skåne till Sundsvall. En fantastisk 6-årsperiod ledde 1972 till en examen i Elektroteknik. Därefter flyttade jag till Stockholm/Botkyrka och arbete på Ericsson fram till avgångspension. Arbetade där framför allt med systemutveckling i varierande befattningar. Som pensionär utbildade jag mig till redovisningsekonom och arbetade som sådan och med en del annat på deltid. Jag är gift med Birgit och har två vuxna grabbar samt ett barnbarn, en liten härlig grabb.

Viktigaste fråga:

Att vi lyckas i kampen för ett hållbart klimat. Jag tycker inte att det är politikers roll att förhindra alla oönskade förändringar av åtgärder för detta, utan det kräver att individer tar ett personligt ansvar.

Varför är jag liberal

Jag tror på liberal demokrati och mänskliga rättigheter.

Om uppdrag i Upplev Botkyrka AB:

Mitt uppdrag hoppas jag leder till mer och bättre upplevelser i Botkyrka.

...