Ing-Marie Viklund

Gruppledare och ledamot i kommunfullmäktige samt bl.a. andre vice ordförande i socialnämnden, ledamot i trygghetsberedningen och näringslivsrådet

Övriga uppdrag

Ledamot i kommunstyrelsen

Andre vice ordförande i socialnämndens ungdoms- och vuxenutskott

Uppdrag

Ålder: 44

Bakgrund:

Ing-Marie har en doktorsexamen i medicinsk vetenskap men har sedan 2009 arbetat i kommunikationsbranschen. Sitter i fullmäktige sedan 2018, gruppledare sedan 2020.

Viktigaste fråga:

Satsa på skolan för att ge alla barn en positiv start i livet. Bryta utanförskapet och göra det möjligt att med egenmakt och flit skapa sig det liv man vill ha. Försvara demokratins värden och jämställdheten. Se till att människor som står långt ifrån arbetsmarknaden får hjälp att komma in i samhället genom språksatsning och vidareutbildning.

Varför jag är liberal

Jag drivs av en stark tro på alla människors lika värde, och allas frihet att själva få forma sina liv. Därför ska vi politiker se till att den friheten blir på riktigt, för alla medborgare, oavsett ursprung, kön eller ålder.

Längd i politiken:

Var aktiv i ungdomsförbundet ett antal år. Hon lämnade politiken under 20 år för att sen komma tillbaka igen efter suget för samhällsengagemanget och vara med att förbättra utsatta människors liv.

11 mars 2024

Botkyrka behöver ett eget Pride-tåg!

Publicerad i Mitt i Botkyrka 8 mars 2024 Sverige är ett av världens mest toleranta länder, med hög acceptans för olika livsval i kärlek…

070-0859703 ...