Liberalerna Botkyrka söker en kampanjombudsman

Jobbannons

Liberalerna i Botkyrka är en del av Mittenmajoriteten och har varit med och styrt kommunen sedan 2018.

Inför slutspurten av valrörelsen söker vi nu en kampanjombudsman. Du fungerar som en extra resurs för utåtriktade kampanjaktiviteter. Jobbet är på deltid och startar senast den 3 augusti och fram till den 16 september. Vi är öppna för anpassningar om så krävs för rätt person. Du får två kollegor i form av vår politiska sekreterare Andreas Froby och ytterligare en anställd kampanjledare.

Du kommer arbeta med att organisera och delta i dörrknackning, affischering, torgkampanjer, dela ut valsedlar och liknande utåtriktade valrörelsesysslor. Du blir också tillsammans med vår politiska sekreterare ansvarig för våra sociala medier och att producera material till dessa som till exempel inlägg, plattor, videofilmer med mera.

Vi söker dig som brinner för liberalismen och älskar att övertyga andra att rösta liberalt. Erfarenhet av politiskt arbete eller annat målfokuserat arbete är meriterande liksom relevant utbildning. Gott öga för textbearbetning. Kunskaper i andra språk än svenska är också meriterande liksom visad skicklighet med sociala medier.

Din viktigaste merit är dock din personlighet och förmåga att värva väljare och kunna entusiasmera våra medlemmar att arbeta ideellt. Därför vill vi träffa dig för en intervju. Bifoga relevanta referens från tidigare arbete/uppdrag. Vi tillämpar löpande rekrytering och anställer så fort vi träffat rätt person så vänta inte med att söka!

Marknadsmässig lön plus reseersättning utgår.

Vill du veta mera? Kontakta vår politiska sekreterare Andreas Froby, tel: 070-205 76 43, eller föreningsordförande Sofia Johansson, telefon: 073-938 54 47

Mejla din ansökan till: botkyrka@liberalerna.se Välkommen till Botkyrka kommun!