Bästa Tillväxtkommun 2023: Botkyrka

Tisdag 12 december 2023

Botkyrka har stolt utsetts till bästa tillväxtkommun 2023, och vi firar åtta år i topp! Ett stort tack till Botkyrkas dedikerade företagare och näringsliv som har drivit denna framgång. Vår gruppledare och avgående ordförande i näringslivsrådet, Ing-Marie Viklund, är glad över detta och uppmanar det nya styret att inte tappa det arbetet vi nu gjort. Liberalerna och Mittensamarbetet har arbetat målmedvetet för att stödja kommunens näringsliv, och det är nu upp till det nya kommunstyret att bevara och bygga vidare på denna positiva trend.
Denna utmärkelse visar vilken positiv kraft företagen är för Botkyrka. Under det senaste året har Liberalerna och Mittensamarbetet påbörjat ett fokuserat och resultatinriktat arbete för att främja kommunens näringsliv. Framför allt måste trygghetsarbetet även omfatta företagen. Ansvaret ligger nu på nya kommunstyret att inte tappa den fina utvecklinge
För åttonde året i rad placerar sig Botkyrka kommun på pallplats i årets bästa tillväxtkommun. I år blev det guld! Priset delas varje år ut av kreditupplysningsföretaget Syna
Läs mer här