Botkyrka Kommunens Socialtjänst: Informationskampanj mot desinformation

Torsdag 11 januari 2024

Botkyrka kommun lyfter fram socialtjänstens avgörande roll genom en informationskampanj för att motverka den desinformation som finns kring socialtjänstens fantastiska arbete, initierad av vår gruppledare Ing-Marie Viklund under sin tid som kommunalråd och ordförande i socialnämnden. Kampanjen belyser hur socialtjänsten erbjuder ovärderligt stöd och vägledning till familjer, barn och unga i utmanande livssituationer. Genom att dela medarbetarnas inspirerande berättelser, strävar kommunen efter att motverka desinformation och framhäva de positiva insatserna som görs för samhällets välbefinnande.

Ing-Marie Viklund, vår gruppledare, kommenterar kommunens kampanj:

Livet kan vara svårt för barn, unga och deras föräldrar. Socialtjänsten hjälper till med en mängd olika sätt att stötta och ge råd. Det finns starka goda krafter i samhället. Socialtjänsten är en av dem.
 För mer information, besök kommunens officiella Facebook-sida.