Kan du göra det bättre själv?

Kandidera i valet 2022

Liberalerna söker liberaler som vill vara med och göra Botkyrka tryggare och fokusera på kärnområdena. Föreslå någon eller ställ upp själv på Liberalernas valsedlar i valet 2022.

Populism, nationalism och egoism breder ut sig i världen, i Sverige och i vår kommun. Liberalismen är det bäst fungerande skyddet som världen känner mot demagoger, diktatorer och destruktiva krafter. Sällan har liberalismen varit viktigare än idag. Vi behöver vara många som står upp för de liberala idéerna om varje människas frihet, vårt ansvar för varandra och öppen värld.

Har du inte någon politisk erfarenhet? Du kommer få lära dig i efterhand och vi hjälper dig. Det som behövs är ett samhällsengagemang och att du delar våra grundläggande liberala värderingar.

Gå in på här för att anmäla ditt intresse eller nominera någon annan. Behöver inte vara medlem. Gör det senast 24 augusti 2021.

Har du några frågor kan du höra av dig till oss på botkyrka@liberalerna.se alternativt 0702057643