Årsmöte för Botkyrkaliberalerna – peppade start på det nya året!

Måndag 12 februari 2024

Liberalerna i Botkyrka har sparkat igång det nya året med ett välbesökt årsmöte, fullt av energi och framåtblickande planer. Dagen bjöd på både trevlig samvaro och inspirerande tal, som lägger en stabil grund för det kommande arbetet och valrörelsen.

Välkomnande och samvaro: Smörgåstårta och gemenskap

Ett årsmöte hos Liberalerna i Botkyrka inleds bäst med god mat och trevligt sällskap. Smörgåstårtan symboliserar inte bara festligheterna vid dessa tillfällen utan även den gemenskap och sammanhållning som är grundläggande för Liberalernas arbete i Botkyrka. Det är en tid för medlemmarna att umgås, utbyta idéer och samtidigt njuta av god mat i gott sällskap.

Inspiration och motivation: Europaparlamentetsvalet i fokus

Malin Danielsson inför Europaparlamentsvalet

Europaparlamentetsvalet står för dörren, och vem kunde vara bättre att inspirera och motivera än Södertörns egna liberale riksdagsledamot, Malin Danielsson! Malins tal var inte bara informativt om de viktiga frågorna som står på spel i Europaparlamentets val, utan det tjänade också som en källa till inspiration för alla närvarande. Detta segment belyser betydelsen av att vara väl förberedd och engagerad inför de utmaningar och möjligheter som Europaparlamentetsval innebär för Liberalerna.

Årsmötets formaliteter: Demokrati i praktiken

Mötespresidiet; Nicole Forslund, mötesordförande samt mötessekreterare Andreas Froby

Att årsmötet leddes av Nicole Forslund, Haningeliberalernas gruppledare. Årsmötet genomfördes på kort tid, med genomgång av verksamhetsåret och förslag till presentation av kommande års verksamhet. Styrelsen valdes i princip om, med ordförande Sofia Karström i spetsen som ordförande. Nytt tillskott till styrelsen blev Julia Dzikiewicz.

Mot ett framgångsrikt valår: Vägen framåt

Förberedelser för en intensiv valrörelse

Efter en dag fylld av inspiration, samvaro och viktiga beslut är Liberalerna i Botkyrka redo att ta sig an det kommande årets utmaningar med ny energi. Årsmötet markerar början på en intensiv period med fokus på valrörelsen. Detta avsnitt pekar på vikten av att vara väl förberedd, engagerad och motiverad för att nå framgång i det kommande valet. Det är dags för alla medlemmar att mobilisera, engagera sig och arbeta tillsammans för att föra Liberalernas vision och politik framåt.

Avslutande tack och framåtblick

Tack till alla som deltog och bidrog till ett framgångsrikt årsmöte. Med detta årsmöte som grund, är vi mer än redo att ta oss an utmaningarna och möjligheterna som väntar. Tillsammans ska vi arbeta för ett starkare och mer liberalt Botkyrka, med blicken stadigt riktad mot framgången i det kommande valet.

Med det starka stödet och engagemanget från våra medlemmar är vi övertygade om att vi kommer att göra verklig skillnad. Låt oss tillsammans göra det här året till ett år av framgång och positiv förändring. Vi ser fram emot en intensiv vår med valrörelsen som kröning, innan vi välkomnar sommaren.

Styrelsen för 2024 som valdes på årsmötet fr v, Göran Pelarhagen Birgit Hellgren, Gunilla Wolfbrandt ordförande Sofia Karström Kent Magnusson Julia Dzikiewicz Håkan Nilsson Andreas Froby