Bevara Mötesplats Albys Hjärta för äldre

Insändare

Fredag 26 april 2024

Publicerad i Mitt i Botkyrka nr. 17 26-28 april 2024

Mötesplats Albys Hjärta är en mycket uppskattad social verksamhet för våra äldre medborgare. Mötesplatsen erbjuder olika aktiviteter som fysisk träning, kulturella arrangemang och uppskattade lunchträffar. Den har också skapat en möjlighet för vårdcentralen att nå de äldre med viktig information. Mötesplatsen har blivit en central punkt som är viktig för de äldres välmående och sociala liv.

Verksamheten bedrivits nu som ett projekt med endast sex månaders framförhållning. För de anställda som jobbar med mötesplatsen, för de volontärer som lägger ner sin fritid, och inte minst för de äldre som trivs där, så behöver en långsiktighet säkras. Liberalerna har nu lagt fram ett förslag om att göra mötesplatsen till en permanent verksamhet. Det är viktigt att prioritera det fina arbete som görs på mötesplatsen och säkerställa att de äldre som mår bra av den också fortsatt kan räkna med kommunens stöd. Rädda mötesplats Albys Hjärta!

Gunilla Wolfbrandt,

Ledamot i vård- och omsorgsnämnden för Liberalerna i Botkyrka

Lena Wiström,

Liberal medlem och Albybo som frekvent besöker mötesplatsen Albys Hjärta

Ing-Marie Viklund,

Gruppledare för Liberalerna i Botkyrka

Här kan du läsa vårt förslag till beslut i vård- och omsorgsnämnden.