Julgåva till kommunens medarbetare

Fredag 4 december 2020

Som tack för arbetsinsatserna under året med coronapandemin har kommunstyrelsen beslutat att ge Botkyrka kommuns medarbetare 2000 kronor extra som betalas ut med decemberlönen.

Gåvan på 2000 kronor kommer att delas ut till alla anställda som arbetat mer än 50 procent sedan i våras, oavsett anställningsform.

– Våra medarbetare är hjältar och inget tack är stort nog. Men ni ska veta att vi ser era insatser, säger Ebba Östlin (S), kommunstyrelsens ordförande. Jag, tillsammans med hela mittenmajoriteten, vill rikta ett enormt tack för det fantastiska jobb ni gjort och fortsätter att göra. Vi kommer att ta oss igenom till starkare tider, och vi kommer göra det tillsammans.

Gratifikation till kommunens medarbetare

Medarbetare i Botkyrka kommun som har arbetat mer än 50 procent under perioden 31 mars 2020 till 31 december 2020 kommer att ta del av gåvan på 2000 kronor.

Gratifikationen betalas ut i samband med decemberlönen.

Gratifikationen gäller både timanställda, vikarier och fast anställd personal.

Pengarna, cirka 15,7 miljoner kronor, kommer från nämndernas överskott samt från de extra statsbidrag som Botkyrka kommun fått för att kunna bedriva en fullgod verksamhet under året.

Beslutet om gratifikationen till medarbetarna fattades av mittenmajoriteten i kommunstyrelsen måndag 30 november 2020.

Tack alla Botkyrkas medarbetare som slitit för att ta oss igenom krisen!”

Ing-Marie Viklund, vik. Kommunalråd för Liberalerna

Läs mer här