Liberalerna Botkyrka kräver en polisstation i Norra Botkyrka

Tisdag 14 mars 2017

-Den senaste tidens händelser med upprepade våldshändelser i utsatta förortsområden kräver ökad polisiär närvaro. Därför måste landets polisledning och regeringen ta initiativ till att bygga en polisstation i Norra Botkyrka, det säger Liberalerna Botkyrka i ett uttalande.

-Botkyrka är en av de få kommuner som fått fler poliser i samband med omorganisationen. Det är bra med det räcker inte enbart med fler poliser. För att ytterligare öka den polisiära närvaron i kommunen krävs att landets polisledning och ytterst regeringen beslutar om att en polisstation ska finnas i Norra Botkyrka, säger Benny Ferdinandsson ordförande för Liberalerna Botkyrka.

-Liberalerna Botkyrka arbetar för att ett förvaltningshus ska byggas i Norra Botkyrka som ett alternativ till ett samlat kommunhus i Tumba. Vi tycker att den röd/gröna majoriteten ska tänka om och påbörja planeringen av ett förvaltningshus i Norra Botkyrka. Ett sådant hus skulle, förutom kommunala förvaltningar, kunna inrymma en polisstation. Norra Botkyrka får då fler arbetsplatser samtidigt som den polisiära närvaron ökar. Det kommer att öka medborgarnas trygghet, menar Lars Johansson gruppledare för Liberalerna Botkyrka.

För ytterligare information:

Benny Ferdinandsson: 070-730 46 69