Liberalerna: Hur mycket har det numera avbrutna idéhusprojektet i Tullinge kostat Botkyrkas skattebetalare?

Måndag 11 april 2016

Den 22 mars nåddes vi av det oväntade, men också glädjande, beskedet om att planeringen av ett idéhus i Tullinge skulle avbrytas.

För oss i Liberalerna var det ett välkommet besked, då vi hela tiden hävdat att ett idéhus är fel prioritering av kommunens resurser. Pengarna borde användas till något annat istället. Så hoppas vi att det blir nu. Delfinansiering av en andra uppgång vid Tullinge station är ett exempel. Upprustning av skolor och omsorgsboende är ett annat exempel.

Idéhuset har dock kostat pengar ändå genom planprocess, arkitekttävlingar m.m. Det är alltså åtskilliga miljoner som använts till något som inte blir av.

Med anledning av ovanstående vill jag ställa följande frågor till kommunstyrelsens ordförande:

1. Hur mycket har det numera avbrutna idéhusprojektet i Tullinge kostat Botkyrkas skattebetalare?

Lars Johansson (L)

larsjsodrasidan-150x150