Nytt kommunalråd för Liberalerna kommande året

Pressmeddelande

Torsdag 12 mars 2020

Igår kväll hade Liberalerna i Botkyrka ett medlemsmöte där vi nominerade (formellt väljer kommunfullmäktige den 26:e mars) ett nytt kommunalråd. Ing-Marie Viklund valdes enhälligt. Hon har sen valet 2018 varit förste vice ordförande i Utbildningsnämnden och sen i höstas tf. gruppledare i samband med ordinarie kommunalråd Lars Johanssons sjukdom. Hon tillträder 1 april och har uppdraget under ett år under Lars konvalescens.

– ”Jag är mycket hedrad över detta förtroende från våra medlemmar. Jag satsar nu på att fortsätta arbetet med att få genomslag för våra liberala idéer i Botkyrkas Mittenmajoritet.”. säger Ing-Marie Viklund.

Ing-Marie har en doktorsexamen i medicinsk vetenskap men har sen 2009 arbetat i kommunikationsbranschen.
Läs mer om Ing-Marie

Som en konsekvens av val avsäger Ing-Marie posten som förste vice ordförande i Utbildningsnämnden och under tiden går Sofia Johansson in som förste vice ordförande i Utbildningsnämnden, hon är idag ersättare i sagda nämnd.

Övriga nomineringar som gjordes på medlemsmötet finner ni här.