Viktigt trygghetsinitiativ för Botkyrkas företagare

Tisdag 27 februari 2024

Liberalernas ledarskap för trygghet & gott näringslivsklimat

Under Ing-Marie Viklunds föregående roll som ordförande i Näringslivsrådet och Trygghetsberedningen, tog Liberalerna och Mittensamarbetet ett viktigt steg framåt för att adressera utmaningar som otrygghet och brottslighet i kommunen. Detta initiativ belyser vår starka åtagande för att förbättra förutsättningarna för lokalt företagande.

• Viktigheten av ett tryggt näringslivsklimat: Tryggheten för företagare är avgörande för att främja ett blomstrande ekonomiskt landskap. Vi förstår att utan en känsla av säkerhet kan företagare inte fokusera på tillväxt och innovation.
  • Åtgärder för att bemöta brottslighet: Genom att samla in feedback från företagare, kan vi identifiera de mest pressande problemen och föreslå lösningar för att förbättra tryggheten i Botkyrkas näringsliv.

Deltagande i trygghetsundersökningen

En nyckelaspekt i vårt arbete är den undersökning som nu skickats ut till Botkyrkas företagare. Denna undersökning är utformad för att direkt fånga upp erfarenheter och synpunkter rörande otrygghet och brottslighet.

• Varför din åsikt räknas: Varje svar hjälper oss att förstå de utmaningar som företagare står inför och att framföra dessa synpunkter till de som styr kommunen.

Liberalernas vision för Botkyrkas näringsliv

Liberalerna i Botkyrka har en klar vision för ett tryggare och mer tillväxtinriktat företagsklimat. Genom att lyfta fram företagares röster, strävar vi efter att skapa en miljö där företag inte bara kan överleva, utan blomstra.

• Skapande av en trygg grund: Genom att lyfta fram otryggheten som företagare upplever, vill vi bidra till en dialog som kan leda till konkreta förändringar för bättre trygghet och tillväxt i Botkyrka.

Näringslivet är mycket viktigt för att bygga trygghet i samhället. Tyvärr är företagare alltför ofta själva utsatta för olika typer av brottslighet. Med denna undersökning tas första steget för att bemöta problemet. Med dialog och respekt för våra företagares villkor kan vi tillsammans skapa positiv förändring. – Ing-Marie Viklund, gruppledare för Liberalerna Botkyrka.

Engagera dig för ett tryggare Botkyrka

Vi uppmanar alla Botkyrkas företagare att aktivt delta i denna undersökning. Din insikt är ovärderlig för att belysa viktiga trygghetsfrågor och föreslå förbättringar.

• Hur du deltar: Om ditt företag har mottagit undersökningen, vänligen ta dig tiden att fylla i den med dina erfarenheter och tankar.

Det är av stor vikt att alla aktörer samverkar för ett tryggare Botkyrka. Vi ser fram emot att höra hur ni upplever otrygghet och brottslighet i era verksamheter.

Läs mer om det här på Näringslivsenhetens facebooksida och ställ frågor direkt till enheten

På kommunens hemsida kan du också få mer information vad kommunen gör och informerar om idag för att förstärka företagarnas trygghet