Möjligheternas Uttran och Broängen

Vi har lyssnat på dig - Det här vill vi nu

Liberalerna har varit med och styrt Botkyrka kommun i fyra år tillsammans med Mittenmajoriteten. Fyra år går fort, och nu vill vi be om ert fortsatta förtroende så de liberala idéerna kan få ännu mer genomslag i Botkyrkas politik. Vi måste få ett ännu bättre Botkyrka där kommunens invånare är självförsörjande, stolta och har framtidstro.

Vi har lyssnat in idéer från medborgarna i Uttran och Broängen för att utveckla området. Här är det som Liberalerna kommer jobba för om vi får er röst i kommunalvalet:

• Rusta upp tunnelgången vid gamla Uttrans pendeltågsstation
  • Förbättra tryggheten
    • Se över hastighetsbegränsningarna på kommunala vägar
    • Bättre belysning
    • Fler och bredare trottoarer
    • Samarbete mellan kommunen och grannsamverkan och nattvandrarna
  • Påverka regionen för bättre kollektivtrafik
    • Prova anropsbussar
    • Se över barnens resmöjligheter till lokala skolor
  • Värna och utveckla naturområdena runt omkring Uttran och Broängen

Vi har mycket annan bra politik t.ex. för skolan och äldreomsorgen, du kan läsa hela vårt valprogram nedan

Gå med i Liberalerna idag och påverka den framtiden i ditt närområde. Endast för 50 kronor, swisha till 123 148 12 41 redan idag. Uppge ditt personnummer och e-postadress. Välkommen!