Vår politik

• Vi vill därför bland annat bygga fler infartsparkeringar i hela kommunen, dvs. även i Vårsta och vid tunnelbanestationerna. – Gärna som parkeringsdäck under bostadshus eller andra lokaler.
  • Vi vill ha bättre bussförbindelser mellan de norra och södra kommundelarna.
  • I Tullinge vill vi bygga en ny uppgång vid stationens andra sida.
  • Vi vill även pröva en inglasning av Tullinge Centrum istället för idéhuset.
  • I både Tumba och Vårsta vill vi ha vägdragningar som inte leder genomgångstrafiken genom de centrala delarna.
  • I Norra Botkyrka vill vi knyta ihop områdena genom att däcka över E4:an med ett nytt centrum i anslutning.
  • Vi vill att det ska vara lugnt och tryggt på gator och torg genom fler synliga poliser.
Botkyrka är som ingen annan kommun i Sverige, utan vi kan stolt säga att vi är den kommun med mest mångfald av olika kulturer och erfarenheter. Som det socialliberala partiet i Sverige ser vi det som vårt ansvar att stå upp för detta och skapa de bästa förutsättningar till självförverkligande för alla medborgare i kommunen.
  • Som en viktig del i detta vill vi satsa på bättre kvalitet i skolan och arbeta för att alla elever ska gå ut 9:an med godkända betyg.
  • Redan i förskolorna måste man arbeta med språkutvecklingen.
  • För framförallt nyanlända ska undervisningen också kunna ske på modersmålet.
  • Skolorna måste rustas upp, studentbostäder byggas och lärarlöner höjas.
  • Vi vill också ha valfrihet i äldreomsorgen och rätt till äldreomsorg på det egna språket.
  Har du några mer frågor, funderingar och/eller idéer kan du maila botkyrka@liberalerna.se eller ringa på 08-530 614 69

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.